Notice: Undefined index: user_id in /var/www/virtual/ilostan.forumkolejowe.pl/htdocs/foto.php on line 55
ET42-004
2015-11-14 - Nędza - ET42-04 przejeżdża przez Nędzę i udaje się dalej w kierunku Rybnika
D29140
Dodano2016-01-07 0:07:04
TagiPKP Cargo,śląskie,jesień,towarowy
Przewoźnik
Województwo0
AutorRailsilesia
Wyświetleń1207
Akceptacjarogonon Data: 2016-01-07 13:39:36

Komentarze

Slawomir2020-05-26 20:03:27 |
ET42 napraw głównych nie przejdą w PKP Cargo. Istniała by taka możliwość gdyby przejął je inny przewoźnik, co też jest mało prawdopodobne, bo Cargo takim maszyn nie sprzedaje. Najlepiej jakby wyjeździły swój limit jeszcze przez kilka lat i wtedy do huty. Patrząc na los wielu odstawionych ET22 można się spodziewać podobnego scenariusza dla ET42. Obym się mylił.
1olek2020-05-26 19:53:13 |
Wszystko zalezy od tego gdzie je odstawia i jak beda ich pilnowac. Jak zostawia je ne pastwe zlomiarzy jak ET40 to skoncza podobnie jak one.
Cargulec1602020-05-26 11:56:14 |
I po wzroście zapotrzebowania na te maszyny, ponieważ robienie im P5 bez zapotrzebowania na nie byłoby nonsensem.
Cargulec1602020-05-26 11:55:24 |
Miejmy nadzieję, że po dłuższym odstawieniu i poprawie kondycji finansowej firmy zobaczymy pierwszego ET42 po P5/1 z zezem :D
Kamil Sikora2020-05-25 22:04:13 |
Z tego co pamiętam to przebiegi ET42, które szły do napraw poziomu P4/7 (9) czyli dziewiątych już rewizji oscylowały wokół 3 500 000 km (ET42-015 miał około 3,102 mln km zaś ET42-007 3,476 mln km), a więc oznaczałoby to, że były to ich ostatnie lub przedostatnie naprawy P4 w zależności od osiągniętego po 6 latach przebiegu. W przypadku maszyn po 8 rewizjach (większość serii) byłoby to zapewne mniej, a więc mogłyby jeździć dalej i przechodzić 9 lub 10 naprawy. Jeśli zaś o ET41 i ich naprawy P5 chodzi to znacznie obcięto plan na nie w 2020 roku z powodu fatalnej kondycji finansowej spółki. Planowano zrobić ponad 20 lokomotyw a skończy się zapewne na mniej niż 10.
Slawomir2020-05-25 19:25:24 |
To wiele wyjaśnia. Rozumiem, że średnie przebiegi ET42 są znacznie poniżej wspomnianych 4 mln km. To pokazuje jakie problemy musi przechodzić PKP Cargo. Naprawy ET41, które mają zastąpić ET42 też nie idą sprawnie. Zaledwie trzy w tym roku a kończy się maj. Dziękuję.
Kamil Sikora2020-05-25 14:55:56 |
Tak miało być, jednakże decyzja (moim zdaniem trochę niezrozumiała) o odstąpieniu od naprawy ET42-004 świadczy o zmianie podejścia i całkowitemu zaprzestaniu napraw maszyn tej serii. Limit kilometrów do napraw P5 jest najwyższy spośród wszystkich starych elektrowozów własności PKP Cargo i wynosi 4 000 000 km. Średnie przebiegi tej serii są bardzo bardzo słabe - maszyny, które zjechały do napraw P4 w 2018 i 2019 roku miały przejechane zaledwie od 220 do 255 tys. kilometrów. Pojazdy z powodu złego eksploatowania (jazda po GOP zamiast po liniach magistralnych takich jak Magistrala Węglowa) wykonują o 40% mniejszą pracę niż ET41.
Slawomir2020-05-25 12:46:13 |
Dziękuję za odpowiedź. Doszukałem się w sieci informacji, że ET42 będą eksploatowane i naprawiane aż ich przebiegi zakwalifikują je do napraw głównych. Nie mogę się jednak doszukać jakie to mają być przebiegi i jaki średni przebieg mają na dziś lokomotywy tej serii. Jak widzę niektóre z nich przeszły już R9.
Kamil Sikora2020-05-25 1:00:14 |
@Slawomir: Nie jest planowana a maszyna została wycofana z planu napraw na ten rok i z tego co wiem jest już szabrowana na części zamienne, co raczej przekreśla możliwość jej powrotu po naprawie. Oczywiście wszystko jest możliwe włącznie z uzupełnieniem zabranych na inne maszyny części (tak jak miało to miejsce w przypadku ET42-008), jednak do tego musi przyczynić się wzrost przewozów i zapotrzebowania na ciężkie lokomotywy elektryczne w PKP Cargo S.A. oraz oczywiście zatrzymaniu spadku udziału w masie i pracy przewozowej tej firmy. Odnośnie tego co napisał @Cargulec to jak najbardziej się zgadzam, jednakże z tego co wiem to PKP Cargo niestety zamierza wygaszać tę serię i zastępować lokomotywami serii ET41 po naprawach P5 oraz nowymi pojazdami. "Ruski" to dobre maszyny i faktycznie będzie ich szkoda, zwłaszcza że również mogłyby przejść naprawy P5 z modernizacją na poziomie takim jak "Jamniki" i dalej służyć przez następne lata.
Cargulec1602020-05-25 0:22:26 |
Najwyraźniej nie ma na nią teraz zapotrzebowania. Wycofana raczej nie będzie, bo ET42 to bardzo dobre maszyny, pomimo swojego już dosyć długiego żywota na Polskich torach. Podsumowując: raczej nie potną, ale nie pracuję w PKP Cargo, więc nie zbyt wiem, tylko przypuszczam.
Slawomir2020-05-24 20:46:06 |
Wie ktoś czy planowana jest jeszcze naprawa tej lokomotywy, czy będzie to pierwsza ET42 która zostanie definitywnie wycofana?

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.03430 sekundy, zapytań SQL: 10