SU46-041
2019-03-26 - Wrocław - Na terenie lokomotywowni Wrocław Brochów
D29
Dodano2019-03-27 20:44:16
PrzewoźnikPKP Cargo S.A.
Województwodolnośląskie
AutorMK78
Wyświetleń3187
Akceptacjapitagoras23 Data: 2019-03-28 5:58:41

Komentarze

MegaTVHD2020-01-17 20:34:43 |
Panowie, dalszą dyskusję proszę prowadzić na forum.
EN57fan2020-01-17 14:14:08 |
Wiadomo że aby mogły z powodzeniem prowadzić ruch pasażerski musiałyby przejść kompleksową modernizację. Skoro tamary czy gagariny po P5+M dają radę to i z suk by się udało zrobić coś porządnego, dlaczego od razu zakładać porażkę. IC ma "problem" z kupieniem paru loków elektrycznych, a co dopiero do marginalnych połączeń spalinowych. Ale jest parę kierunków, które mają potencjał i myślę że modernizacja ok. 20 sztuk suk rozwiązała by problem na długie lata.
jacekmw2020-01-17 9:19:32 |
SU46 są pod (prawie) jażdym względem lepsze od SU/P45, gdyby zostały w IC to by jeździły do dzisiaj i to w miarę niezawodnie, zamiast Nurków i Gam. Utrzymanie z regularnymi przeglądami silników zaniedbano/padło na przełomie wieku, nie dziwota, że w 2014 nagle jak SU46 zostały przypisane do długich obiegów z max prędkością konstrukcyjną to zaczęły padać - ale i tak było lepiej niż z SU45.
Teraz te maszyny (nie 041) potrzubują P5/M nowych silników i prądnic+3KV, choćby do obsługi pociągów specjalnych w calym kraju.
Petelicki2020-01-16 22:10:30 |
Ile te maszyny są warte pokazał paraliż za ich pomocą kiedy trafiły do Lublina i robiły tam połączenia razem z fiatami. One są w stanie śmierci technicznej. Silniki z Fiata przy tej mocy to proszenie się o problemy, nie przetrwały tak długiej próby czasu. Kolejną głupotą było kupienie kolejnej poronionej konstrukcji czy SU160. Skończą szybciej jak SU46 w identyczny sposób. Szkoda, bo można było kupić np. flotę 10 TRAXXów spalinowych które jeżdżą aż miło. Przecież IC miało swoje SU45. Woleli je pociąć i sprzedać do Karpiela. Te maszyny można przecież było wysłać na taką modernizację jak ST45. Skoro ich nie wysłano to tym bardziej SU46. Skończyły by identycznie.
1olek2020-01-16 20:54:10 |
Absolutnie nie, uwazam ze upadek ruchu pasazerskiego nie ma nic wspolnevo z brakiem taboru a jedynie z chora polityka likwidacji polaczen i przez to zniecheceniem ludzi do pociagow, przesiedli sie w busiki i wlasne auta bo kolej dawala polaczenia o takiej porze ze nikomu nie pasowaly wiec sklady zaczely jezdzic puste i trzeba bylo je zlikwidowac.
EN57fan2020-01-16 20:46:11 |
Zależy od linii. Uważasz jak te całe IC, że wszystkie linie bez druta są do niczego nie potrzebne?
1olek2020-01-16 20:42:35 |
EN57 a jak wyjasnisz rozbiorke trakcji i wygaszenie lini na ktorych kiedys kible smigaly ? One mialy elektryfikacje i nic to nie dalo, wiec nie tedy droga.
1olek2020-01-16 20:39:59 |
Jasne, my nie potrafimy tego naprawic a kraje 3 swiata maja to zrobic, pewnie czesci sobie z bambusa wystrugaja a transport tego zlomu caritas pokryje. Zrozum ten tabor swoje wyjezdzil i jego miejsce jest na zlomowisku. Trzeba isc z postepem a nie tkwic w przeszlosci bo ktos ma sentymenty.
EN57fan2020-01-16 20:37:13 |
Chodzi o to że brakuje po prostu taboru spalinowego do pasażerskich połączeń dalekobieżnych. M.in. to było przyczyną upadku kolei w rejonach które nie miały szczęścia do elektryfikacji. Przekazanie tych maszyn do Cargo było jednym z większych błędów "transformacji" kolei, tym bardziej że użyteczność ich do pociągów towarowych jest taka sobie. Spółki nie były zainteresowane zakupem drogich nowych loków na "ogryzki" trasowe, a kolejne próby stworzenia ich parku wyszły jak wyszły (słabe kioski, awaryjne gamy). Modernizacja tych maszyn pozwoliła by dość szybko odbudować park taboru za względnie niewielką kasę.
Petelicki2020-01-16 20:10:05 |
Tak, zrzućmy je im jeszcze z pokładu Herkulesa jak worki ze zbożem... Zejdźcie na ziemię z mikolskiej rzeczywistości. To mała seria lokomotyw produkowana tylko w Polsce. Skoro u nas nie opłaci się tego robić to tym bardziej gdzie indziej. Skąd części weźmiesz do tego sprzętu? Jakiś masochista wziąłby się może za remont. Chałupniczą metodą też można jakąś jedną sztukę zrobić i spróbować znaleźć części, które można podstawić np. gdzieś we Włoszech. Ale żadna duża firma nie będzie się w to bawić mając na rynku ogromny pool taborowy do dyspozycji.
KazET212241422020-01-16 19:58:52 |
@Petelicki: Albo jest też trzecia opcja jak sprzedaż za granicę do słabiej rozwiniętych gospodarczo państw w których brakuje taboru, lub do tych co dopiero powstaje kolej i dostosowanie do potrzeb właściciela.
Petelicki2020-01-16 18:38:43 |
Aktualnie nie ma żadnego zainteresowania tymi maszynami poza kierunkiem złom. Te maszyny nie były aż tak udane, miały sporo niedoróbek. Konieczność częstej wymiany panewek, niska trwałość techniczna konstrukcji itd. Były całkiem komfortowe. Jeździły bo nic lepszego po prostu nie było od nich a były dobrą alternatywą dla słabej SP45. O wiele bardziej udaną konstrukcją była TE109 czy znana wszystkim dobrze BR132/232. Lepsze silniki, lepsze właściwości trakcyjne, akurat w sumie zbyt duży ciężar jak na ruch osobowy. Ale wybór np. zakupu ludmił do floty PKP byłby o wiele lepszą decyzją jak klepanie średnio udanej SU46. W dobie modernizacji prawie 100 sztuk SM48 i ST44 modernizacja kilkunastu egzemplarzy SU46 raczej mija się z celem, pomimo naprawdę udanej modernizacji ST46. Nie wiadomo póki co z dalszymi naprawami ST45 nawet.
Lurr3x2020-01-16 15:33:20 |
Jak byłem w Zaj.Tczewskim to jeden z pracowników mówił że było coś takiego ze strony PKPIC.
KazET212241422020-01-16 15:31:27 |
@Lurr3x: Od kiedy PKP Intercity jest zainteresowane kupnem SU46 ? Zresztą był na forum o tym wątek, ale nikt nic nie wspominał o P5 tych maszyn. Skoro żaden silnik do SU46 nie kwalifikuje się do naprawy to czy w takim przypadku wymieniliby je na silniki od Caterpillar'a ?
Lurr3x2020-01-16 15:25:14 |
Z tego co pisała mi pewna osoba kiedyś to ST46 jest słabsza, a info jest od maszynisty.
Silnik zawsze można wymienić na nowszy jak w przypadku ST44
Kamil Sikora2020-01-16 14:46:33 |
@Lurr3x: Nie wiesz chyba za bardzo o czym piszesz. Nie ma już sprawnych lub kompletnych albo nie uszkodzonych w sposób umożliwiający uzasadnioną ekonomiczną naprawę silników W2112SSF. ST46 (303Da) wcale nie jest słabsza od SU46 i pracuje na podobnej masy pociągów a jej moc jej silnika spalinowego można regulować. Jedynym co może ograniczać siłę pociągową tej lokomotywy to silniki trakcyjne. ST46 to generalnie udana modernizacja (wielokrotnie wspominały o tym osoby zajmujące się utrzymaniem tej lokomotywy) a powody jej zaniechania są zupełnie inne.
Lurr3x2020-01-16 14:29:19 |
Podczas P5 można wymienić silnik. Swego czasu IC interesowało się 024,039 i 051 by zakupić i poddać p5
EN57fan2020-01-16 14:06:26 |
O ST46 słyszałem, ale ja nie mówię o niej, tylko jakiejś innej przebudowie do celów pasażerskich. P5 raczej niewiele da, bo silniki raczej do niczego się już nie nadają.
Lurr3x2020-01-16 13:02:43 |
006 nie była po pożarze, została odstawiona.
Zle złożyłem zdanie, a pozostale były po pożarach przeważnie lub silniki uszkodzone tak jak napisałeś.
ST46 jest słabsza pd SU46 dlatego powstała jedna wersja, a SU46 powinny poprostu przejść P5, a nie moderny
mat mat EN572020-01-16 12:48:18 |
@EN57fan modernizacja ST46 jest tyle warta co awaryjna Gama
KazET212241422020-01-16 11:44:42 |
@Lurr3x: O pożarze SU46-006 nie słyszałem, ale jak ma ktoś info to z chęcią bym się dowiedział. Zresztą z tego co mi się wydaje to poza prototypami SU46-001 i 002 wszystkie skreślone ze stanu lokomotywy tego typu były po pożarach lub po poważnych awariach silników.
Lurr3x2020-01-16 11:32:28 |
Skreślenie tyczy się 006,011,032 i 041 które uległy pożarom.
Reszta została wystawiona na sprzedaż bez konieczności złomowania więc jest dla nich szansa. Z tych niestety nic się już by nie dało zrobić przez uszkodzenie konstrukcji.
EN57fan2020-01-16 10:55:14 |
Na złom to powinny iść gamy a te na modernizacje :)
KazET212241422020-01-16 10:19:21 |
Tyczy się to tylko lokomotyw spalinowych wystawionych w maju zeszłego roku na sprzedaż przez PKP Cargo ?
Kolejman752020-01-16 0:11:32 |
Lokomotywy innych serii też zostały skreślone. Będziemy uzupełniać dane w najbliższych dniach.
KazET212241422020-01-15 23:29:51 |
Dziwne, że przeglądając ilostan dopiero widzę twój komentarz kilka minut temu. A zresztą czy poza tymi pojazdami też jakieś inne pójdą ? W ostatnich miesiącach zeszłego roku też pewna ilość stonek cargowskich trafiła do prywaciarzy.
Petelicki2020-01-15 20:06:51 |
No są prawdziwe. Maszyny idą na złom :)
KazET212241422020-01-15 14:15:03 |
Podobno SU46 o numerach: 006, 011, 032 i 041 zmieniły niedawno właściciela. Nie wiem czy informacje są prawdziwe, ale były podane na stronie SU46.pl.

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.03285 sekundy, zapytań SQL: 8