S200-261
2009-05-xx - Trzebinia - S200-261 z towarowym miją Trzebinię na biegu. Zdjęcie autorstwa Jamesa Hawkesa.
D29
Dodano2020-01-14 13:08:44
PrzewoźnikPUK Kolprem Sp. z.o.o.
Województwomałopolskie
AutorMegaTVHD
Wyświetleń202
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

Petelicki2020-01-15 20:10:35 |
Nie badałem póki co tematu 229-232. Nie będę się więc wypowiadał bo nie jestem pewien.
EN57fan2020-01-15 0:46:37 |
Mnie ciekawi geneza zdublowanej serii 229-232. O ile powszechnie wiadomo, że "setki" były przenumerowywane na kolejne trzycyfrowe w hucie, to o tych kilku nic nie wiadomo. Lokomotywy są z 1981 roku, czyli zostały zakupione wtedy kiedy w hucie były już wyższe numery. Czyżby później "uzupełniono" lukę tą serią, czy jednak miały inne numery?
MegaTVHD2020-01-14 21:59:00 |
Ale miszmasz... Dzieki!
KazET212241422020-01-14 21:19:20 |
o znalezieniu informacji o lokomotywach z serii T448p i S200 których nie ma w Ilostanie ?
KazET212241422020-01-14 21:18:18 |
@Petelicki: Aha. Ciekawie opisałeś i teraz rozumiem co do oznaczeń, ale już dawno mnie zdziwiła ta sytuacja z oznaczeniami dlaczego nie ma podziałki na pojazdy które zostały sprowadzone do Polski jako nowe, oraz na pojazdy sprowadzone przez prywaciarzy w późniejszych latach (głównie w XXI wieku) ?

Nie wiem, czy będą ci potrzebne te informacje, ale znalazłem trochę informacji na temat brakujących lokomotyw T448p o numerach: 013, 014, 088 i 121, oraz trochę o 018 i 019. Opisałem w propozycjach zmian na forum, ale nie wiem czy te informacje są prawdziwe, gdyż były opisane w źródle R Rusak 2008 z kwietnia, który można ściągnąć z internetu w formie PDF. Według tego opracowania PTK Holding S.A Zabrze miał na stanie lokomotywy T448p-018 i 019 ale nie jestem pewien czy w 2008 roku były w ogóle eksploatowane w Polsce, gdyż brakowało informacji z którego roku są te dane o liczebności lokomotyw u prywatnych przewoźników, ale byli to istniejący w 2008 roku. Nie wiem czy informować
Petelicki2020-01-14 20:27:10 |
*która najprawdopodobniej nigdy tego oznaczenia nie otrzymała. Niemniej aby zachować chronologię w maszynach eksportowanych do Polski (poza pierwszą serią dubli od S-229 do S-232) zakłady CKD zostawiły lukę w numeracji. Prosto z fabryki do Polski trafiły S-200 w zakresach numerów od S-201 do S-2139. Maszyny typu S200-530 to późniejszy import maszyn. Oznaczenia typu S200-261 czy S200-2103 itd to radosny twór naszych zakładów naprawczych w ostatnich czasach. Jeden z powodów to zapewne bajzel w rozkładach jazdy, gdzie nie było wpisane serii S lecz S200 i problemy z numeracją, której wiele osób nie rozumiało czy podawało się wręcz przy analizach S200-xxxx. Niemniej oznaczenie każdej maszyny naszej to S-2xx i S-2xxx. Jak skończę porządkować ilostan TEM2, dodam wszystkie zdjęcia aby udokumentować jak najdłuższy okres ich pracy to wezmę się za S-200 lub T448p.
Petelicki2020-01-14 20:21:58 |
Dalej, lokomotywa S-261, nie S200-261. Lokomotywy z oznaczeniem S200-xxx to maszyny, które nie trafiły do Polski jako nowe tylko zostały o wiele później sprowadzone. Dosyć charakterystyczna seria, bo oznaczenie serii to S-200 ale konkretnych maszyn to już S-2xx i S-2xxx. Zdublowane numery mamy z innego powodu. Otóż Huta Lenina zamawiała w późniejszych partiach kolejne S-200. Aby nie robić dziury w numeracji zakładowych maszyn po prostu oznaczała je po kolei mimo, że numery S-229, S-230, S-231, S-232 już były. Kolejne duble to kilkanaście maszyn przenumerowych fabrycznie z zakresu S-2100 do S-2132 na zakres od S-249 do S-262. Stąd mamy również zdublowane numery. Dla kolejnej informacji huta miała również lokomotywy serii S-100 (SM30), S-300 (SM41) i S-400 (SM42). Z niewiadomego względu przyjęto wewnętrzne oznaczenie S-200 dla maszyn typu T669 w Polsce w innych podmiotach. Oryginalna S-261 to właśnie ta ze zdjęcia i pochodzi z 1983 roku. S-261 Kolpremu to tak właściwie S-2131, która najp
Petelicki2020-01-14 20:10:34 |
Panowie, powoli, nie mieszajcie. Powiem tak, o ile dane dotyczące maszyn PKP są bardzo dobre i aktualne to w maszynach przemysłowych jest totalny cyrk. Nie twórzcie kolejnych teorii. S200 w zasadzie nadają się do wyrzucenia na śmietnik i zrobienia całości od nowa.
Po kolei. Wszystkie lokomotywy tej serii w Polsce tj od S-201 do S-2139 trafiły do Polski fabrycznie nowe.
Kaz, nie mieszaj bo nie znasz tematu kompletnie. S-2109 a nie S200-2109, poprawne oznaczenie do S-2109 trafiła do Polski jako nowa w 1988 roku. Nie wiem czy pracowała w pierwszych latach bo ją oraz S-2110 od o początku miała KWK Budryk. Problem w tym, że wydobycie ruszyło dopiero w 1994 roku. Jednak maszyny o ile mi wiadomo zakupił od nowości Budryk. Potem zostały zamienione na T448p z PTKiGK z racji zakazu jazdy maszyn osiowych na zwałowisko. Jedną z tych T448p jest należąca do dziś do Budryka T448p-145.
MegaTVHD2020-01-14 19:31:22 |
Noo o tym 2109 pisałem ze w 2007 trafil do Polski. I stad ten rok produkcji.
KazET212241422020-01-14 17:49:10 |
@MegaTVHD Aha, czyli w 1990 roku pojazd trafił do Polski. Okej. A sprawdzałeś kartę pojazdu S200-2109 ? Wydaje mi się że jest zbyt odmłodzony ?
MegaTVHD2020-01-14 16:14:39 |
@Kaz - patrząc po zdarzeniach to jest improwizacja, związana z wjazdem pojazdu do Polski.
MegaTVHD2020-01-14 16:09:52 |
Okej... Ale miszmasz... Dzieki @Petelicki. Orientujesz sie co z tym dublem sie stało, zakładajac ze to nie Kolpremowy?
KazET212241422020-01-14 16:01:19 |
Warto zwrócić uwagę że pojazd posiada dwie daty roku produkcji. W tabeli widnieje 1990, a w historii napraw jest to 1983.
Też dziwna data roku produkcji pojawia się w S200-2109 która pokazuje 2007. Nie wiem czy były pojazdy serii S200 w tym roku produkowane, ale to chyba jest mało prawdopodobne.
Petelicki2020-01-14 15:47:09 |
No nie zgadza się, bo to 2 różne lokomotywy po prostu. Kilkanaście sztuk S200 w Polsce ma zdublowane numery, Huta Lenina zmieniła od razu oznaczenia aby nie było luk w numeracji. Jak skończę TEM2 to zrobię porządek z S200, trzeba zrobić wszystko od nowa póki co bo jest bajzel.
MegaTVHD2020-01-14 15:37:35 |
Patrzyłem po metryczce, wg niej od 2007 to już Kolprem tym jeździł. Czyżby coś sie nie zgadzało?
Petr Štefek2020-01-14 15:14:48 |
Na zdjeciu jest S261 NZTK, nie Kolpremu.

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2018 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.11445 sekundy, zapytań SQL: 10