Informacja! Znalazłeś błąd? Masz ciekawą informację? Napisz do nas na [email protected]
Załoga IPT
Załoga IPT
66248
2020-08-27 - Trzebinia - Class na odremontowanej, towarowej części stacji.
D29 | |
Dodano | 2020-10-20 22:40:31 |
Przewoźnik | DB Cargo Polska S.A. |
Województwo | maĹopolskie |
Autor | YOGEE |
Wyświetleń | 924 |
Akceptacja | auto_akceptacja |
Komentarze
KUBUTECH911 | 2020-10-21 23:58:34 | Jeżeli chodzi o lokomotywy EMD to pozwolę się dołączyć do rozmowy. Po polskich torach poruszają się 2 główne typy lokomotyw Class 66 (takie oznaczenie w Polsce jest dość "żargonowe" bo ani to seria ani typ). 1. JT42CWR - pierwsze EMD, które przyjechały do nas jeszcze w malowaniu EWS. 2. JT42CWRM - lokomotywy po modernizacji, do których należy także "Seria" lokomotyw Class 66/6 czyli pojazdów, które mają zmienione przełożenie przekładni i Vmax ograniczony do 105 km/h (ze 120 km/h). Do tego typ JT42CWRM jest cięższy o około 3 tony (129 względem 126 ton). Natomiast kluczowe są tutaj jednostki napędowe: W JT42CWR jest stosowany silnik 12N-710G3B-EC (głównie w lokomotywach pochodzenia stricte brytyjskiego czyli EWS w naszym przypadku) W JT42CWRM jest stosowany silnik 12-710G3B-T2 Silnik w CWR`ach określany jest często mianem "T1", a w CWRM`ach montowany jest silnik "T2". |
chester | 2020-10-21 19:04:01 | Akurat w kwestii EN57 mam podobne zdanie, u siebie w swoich archiwach wszystko pisze jako EN57. Ale uznaję ten podział na podtypy, wymaga więcej uwagi i dokładności, jest uzasadniony. W temacie JT42CWR wszystko wrzuciłbym do jednego wora, jest mniej niż 50 lokomotyw w kraju, mają je dwie firmy. Ale zdecydowanie przestałbym rozróżniać EU07E od EU07, bo owe "E" było falandyzacją, by obejść PLKowskie ograniczenia nacisku osiowego i rozróżnić 4E od 303E. |
EN57fan | 2020-10-21 14:21:31 | Dlatego według mnie powinny być serie np. EN57, JT42, a nie podtypy. EN57 jest "pierdyliard", a mnie dajmy na to interesuje jakiś numer i kto by akurat pamiętał, jaki to aktualnie podtyp. |
chester | 2020-10-21 13:55:12 | Jak chcesz być taki prawilny, to poprawna seria to JT42CWR, ale już dalej, jak się weźmie wszystkie egzemplarze w Polsce, to będzie JT42CWR, JT42CWRM, JT42CWR-T1 i jeszcze z jeden-dwa, których podtypów nie pamiętam lub nie znam. Więc nie ma o co kruszyć kopii :) |
EN57fan | 2020-10-21 9:13:51 | Dlaczego seria została zmieniona na "Class66"? Poprawny typ to JT42, samo "class" to nic innego jak polska "seria". To tak jakby powiedzieć "seria EU07". |
Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze
IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710