Notice: Undefined index: user_id in /var/www/virtual/ilostan.forumkolejowe.pl/htdocs/foto.php on line 55
36WEhd-002
2020-11-21 - Rzepin - Jeden z dwóch najnowszych lubuskich nabytków. Można dodać serię SA95 i przeklikać oba pojazdy.
D29
Dodano2020-11-21 21:01:35
PrzewoźnikPolRegio Sp. z o.o.
Województwolubuskie
Autorarctodus1111
Wyświetleń532
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

arctodus11112020-11-27 13:34:25 |
To dodacie te SA95 czy nie? SA95 jest obowiązującym u właściciela i dysponenta oznaczeniem.
EN57fan2020-11-25 13:23:30 |
No właśnie, ja pamiętam znacznie prostszą normę. Nigdy nie kojarzę, aby był podział na "piątki".
chester2020-11-24 21:22:23 |
Tu chyba najszerzej jest wszystko wyjaśnione: http://www.transportszynowy.pl/oznaczeniapoj.php
Z tym, że to nie jest norma, jak ona wyglądała w latach 90. czy nawet dwutysięcznych (stąd nie wiem, czy ktoś twórczo nie dopisywał do normy). Aktualnie najsesowniejszy opis można znaleźć w wyjaśnieniu numeru EVN i tam trzeba klasyfikować. Jak sobie kupisz autobus szynowy i będziesz miał taką chęć, możesz go nazwać "dupa-1" i nikt Ci nie zabroni, natomiast jaki będzie miał numer EVN - to już zależy od jego cech konstrukcyjnych.
chester2020-11-24 21:18:38 |
No tak, właśnie dla przekłądni elektrycznej. Ale to było oryginalnie. Natomiast dla literki "A" przewidziano inne zakresy numeracyjne i chodzi o to, że zgodnie z tamta normą dla "A" nie powinno być dwucyfrowej serii.
Niemniej tamtą normę można dzisiaj potraktować jako ciekawostkę. Zresztą nawet pekapowskie i postpekapowskie spółki podeszły do niej twórczo, czego wyrazem są takie pojazdy jak ER75, ER160, SU160, ED260, ED160, ED161 i tak dalej...
Chociaż dla hybrydy zakres dziewięćdziesiątek wydaje się być najbliższy, bo w końcu inaczej z prądu jak na silniku elektrycznym się nie pojedzie, więc ta elektryczna przekładnia mimo woli występuje...
EN57fan2020-11-24 21:11:04 |
A jest jakiś zarezerwowany zakres dla 90-tek dla "S"? Nie słyszałem o tym.
chester2020-11-24 20:50:23 |
Ale teraz mylisz numerację dla "E" z numeracją dla "S". Przekładnia elektryczna i sterowanie wielokrotne dotyczy "S", nie wsadzajmy tu pojazdów "E", dla których jest to inna liczba członów w zespole (do tej pory były przewidziane tylko 3 i 4) LUB inny rodzaj napięcia.
EN57fan2020-11-24 19:51:35 |
No to doskonale wiemy, ale skąd to 95? Ciekawi mnie to "przekładnia elektryczna, sterowanie wielokrotne" - w dotychczasowych normach zdaje się 90-tki były pojazdami na inne napięcie niż na sieci PKP (np. WKD, S?KM) - ale i tu weszły odstępstwa, np. EN99.
chester2020-11-24 16:40:14 |
A - autobus szynowy. Zespoły trakcyjne co do zasady miały jak elektryczne - N, W, D (niskie perony, wysokie perony, dalekobieżne), dopiero przy pierwszym autobusie szynowym (SA101) wprowadzono nową numerację i literę "A". Co ciekawe, jeszcze w latach 80. coś takiego jak SN81 nie uznane było w ten sposób, dopiero jego nastepca, czyli SA104 doczekał się systematyki szynobusowej. A propos, autobusom wtedy przydzielono numerację powyżej 100 (czyli nie mogło być SA-dwucyfrowe)
A potwór SA95 to jest jakiś wykoślawienie starej normy, imho bez sensu tak pokracznie nazywać, już lepiej niech zostają przy oznaczeniach fabrycznych...
EN57fan2020-11-24 15:05:04 |
Co do tych cyferek, to jest jakiś kolejny nowy system oznaczeń?
erap22020-11-24 13:02:18 |
EN57fan:
S - trakcja spalinowa
A - zespół trakcyjny
95 - przekładnia elektryczna, sterowanie wielokrotne
EN57fan2020-11-24 9:10:53 |
SA95 to od czego niby? Od prędkości? Teraz to dopiero mamy głupie oznaczenia, 160 chyba będzie my niedługo mieli we wszystkich możliwych konfiguracjach...
czeremszak0012020-11-24 8:29:04 |
Właśnie dobrze zrobili, a nie zostawiać jakieś głupie oznaczenia producentów
sopelsky2020-11-22 1:18:34 |
mogli zostawić 36wehd...

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.01254 sekundy, zapytań SQL: 10