EP07-411
2005-06-18 - Warszawa - Odolany, lokomotywownia. Pojazd czeka na naprawę awaryjną. W swoich notatkach mam zapisane, że w jej trakcie nowa-stara kabina zostanie przełożona z kasata 014. Nic nie zapisałem natomiast o okolicznościach, w których 411 tak się pokiereszowała (w "Zdarzeniach" też nie widzę ni słowa).
D29
Dodano2021-02-18 23:12:31
PrzewoźnikPKP Cargo S.A.
Województwomazowieckie
Autorchester
Wyświetleń1481
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

tokarz762021-02-20 12:35:14 |
Zgadza się. Przeszczep 4E do 303E to żaden problem.
A jak się robi brakujące ryfle? Otóż bierzesz rurkę o odpowiedniej średnicy, przecinasz na pół (wzdłuż osi), obrabiasz końcówki, spawasz do pudła - i jest :-)
Jako że to nie mój patent a jednego z ZNTK, nie uzurpuję sobie praw do tantiem z tytułu jego stosowania przez ewentualnych naśladowców :-)
Dominik Piotrowicz2021-02-19 21:45:04 |
Był co najmniej jeden przypadek w którym 303E dostała kabinę od 4E. Była to EU07-483 po NA w ZNLE Gliwice. Natomiast tutaj widać, że uszkodzenia nie były bardzo poważne i może skończyło się tylko na rekonstrukcji kabiny jak np. przy EU07-488.

Zupełnię zdarzenie. Rozbita po zderzeniu z ciężarówką w Osielcu na Zakopiance w lutym 2004.
chester2021-02-19 18:27:06 |
Ależ ja tylko napisałem, co wówczas miałem w notatkach zapisane, nie przesądziłem o pochodzeniu kabiny.
Cargulec1602021-02-19 9:36:40 |
4E nie są produkcji Fabloku, tylko PaFaWagu ;)
CoCu2021-02-19 1:42:40 |
Przepraszam za komentarz pod komentarzem, ale właśnie się dopatrzyłem, że naprawa awaryjna po wypadku lokomotywy EP07-411 zakończyła się 30.09.2005, podczas gdy zdjęcie kabiny z EU07-014 wykonano 24.05.2009, a zatem już kilka lat po odbudowie EP07-411. Więc to chyba najlepiej świadczy o tym, czy kabina z 014 trafiła do 411...
CoCu2021-02-19 0:58:45 |
Wątpię, by lokomotywa dostała kabinę z lokomotywy 014, gdyż 014 była produkcji Fabloku i była typu 4E, a co za tym idzie, nie miała ryfli na ścianach bocznych kabiny oraz inny kształt ma wypukłość na środku ściany czołowej na jakiej są trzy gniazda sterowania wielokrotnego, nie mówiąc już o innej czołownicy a przez to innym kształcie dolnej partii kabiny. A skoro po naprawie awaryjnej kabina wygląda identycznie jak typowa kabina z typu 303E jakim jest ten egzemplarz, to po zamontowaniu kabiny od typu 4E wprowadzano by aż tyle zmian by zrobić z tego typową kabinę od typu 303E? Nie znam się i nie twierdzę że nie mogło tak być, ale wydaje mi się bardziej prawdopodobne i łatwiejsze przełożenie kabiny z innej lokomotywy tego samego typu. Zdjęcie kabiny z lokomotywy 014 jest tutaj: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=56388
To tak dla porównania.

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.14052 sekundy, zapytań SQL: 8