Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.

Tabor trakcyjny -> Lokomotywy elektryczne -> EP07

id pojazdu: 892
Numer fabryczny: 303E-295/1986
Rok produkcji: 1986
Wiek pojazdu: 35 lat
Status: Złomowany
Wyświetleń: 11042


EP07-395
ex EU07-395
EVN: 91 51 1 140 088-2 (PL-PKPIC)

>>Zobacz listę filmów (1)

Historia przydziałów
DataLokomotywowniaPrzewoźnikDodałOpcje
2003-08-12ex --> EU07-395
2003-08-12Zakład Taboru w PoznaniuPKP Cargo S.A.
mikrobart
2008-05-21PKP Intercity Zakład Zachodni w PoznaniuPKP Intercity S.A.
mikrobart
2008-12-01PKP Intercity Zakład Południowy w KrakowiePKP Intercity S.A.
mikrobart
2014-04-27PKP Intercity Zakład Centralny w WarszawiePKP Intercity S.A.
Dominik Piotrowicz
2018-09-**Skreœlenie ze stanuKamil Sikora
2018-10-11Fizyczna likwidacja
+++
~Gdynia GrabówekKamil Sikora
Historia naprawy i malowań
DataZNTKMalowanieTyp naprawyWyposażenieDodałOpcje
2003-08-09ZNTK Nowy Sączzielone
Modernizacja + NG
G1
Reflektory: Zez
mikrobart
2007-05-21Lok. Poznań Franowozielone
Naprawa rewizyjna
1R1
Reflektory: Zez
Kamil Sikora
2010-10-21ZNTKiM w Gdańskuzielone
Naprawa rewizyjna
1R2
Reflektory: Zez
Kamil Sikora
2014-02-12PKP Intercity - Zakład Południowy w Krakowieniebiesko-białe
Naprawa P4
1P4/3
Reflektory: Zez
PerzykPm36


Historia zdarzeń
Fotografie
FotoOpis
EP07-395

2017-08-31 - Dnia 30.08.2017r. o godzinie 21:40, ze stacji Morzeszczyn w kierunku stacji Smętowo odjechał pociąg towarowy TMS 564024 - przewoźnika STK S.A. Wrocław, prowadzony przez maszynistę spalinowych pojazdów trakcyjnych. Pociąg zestawiony z lokomotywy spalinowej serii S200-303 i 6-ciu wagonów. O godzinie 21:48 ze stacji Morzeszczyn również w kierunku stacji Smętowo, po tym samym torze jako drugi pociąg, odjechał pociąg pasażerski MPE 54170 'POGORIA' relacji Gdynia Główna - Bielsko-Biała Główna przewoźnika PKP Intercity S.A., który miał przez stację Smętowo przejechać bez zatrzymania po torze stacyjnym nr 2, prowadzony przez maszynistę elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Pociąg zestawiony z lokomotywy oraz 11 wagonów. Lokomotywa EP07-395. Oba pociągi znajdowały się na szlaku Morzeszczyn - Smętowo i poruszały się na podstawie nadawanych sygnałów przez semafory wieloodstępowej blokady samoczynnej. W tym czasie z przeciwnego kierunku od strony stacji Twarda Góra torem nr 1 do stacji Smętowo, zbliżał się pociąg towarowy TDE 752009 przewoźnika PKP CARGO S.A., który miał przez stację Smętowo przejechać bez zatrzymania po torze stacyjnym nr 1. Dyżurny ruchu oraz nastawniczowie stacji Smętowo zgodnie z Regulaminem Technicznym Posterunku Ruchu oraz obowiązującymi instrukcjami zarządcy PKP PLK S.A. przygotowali drogę przebiegu, wyświetlając sygnały zezwalające na semaforach: - A1/2 - sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe), X - sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe) dla pociągu TDE 752009 na przejazd bez zatrzymania po torze nr 1; - Z1/2 sygnał S13 (dwa światła pomarańczowe ciągłe) dla pociągu TMS 564024 na wjazd na tor główny dodatkowy nr 32 . Pociąg TMS 564024 na stację Smętowo wjechał na tor nr 32 o godzinie 21:51 i poruszał się po tym torze z prędkością jednostajną ok. 17 km/h, przez całą drogę przebiegu. W tym czasie do stacji Smętowo zbliżał się pociąg pasażerski MPE 54170, dla którego po przygotowaniu drogi przebiegu (przejazd bez zatrzymania) na semaforze wjazdowym Z1/2 podany został sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe) i na semaforze wyjazdowym C był podany sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe). W momencie podawania sygnałów, pociąg pasażerski MPE 54170 znajdował się na przedostatnim odstępie SBL (fakt stwierdzony na nagraniu z wideorejestratora lokomotywy EP07-395). Pociąg TMS 564024 nie zatrzymał się przed wskazującym sygnał S1 - (jedno czerwone światło) semaforem drogowskazowym L2 usytuowanym przy torze nr 32. Maszynista pociągu nr TMS 564024 w momencie, gdy czoło pociągu znajdowało się na wysokości semafora L2 zorientował się, że na semaforze nadawany jest sygnał S1 - i dokonał przestawienia nastawnika jazdy na jazdę wstecz, w celu natychmiastowego cofnięcia pociągu, a następnie wdrożył nagłe hamowanie, co spowodowało, że pociąg kontynuował jazdę w kierunku rozjazdu nr 24 i czoło pociągu zatrzymało się 38m za semaforem drogowskazowym L2. Pociąg MPE 54170 w tym samym czasie jechał torem stacyjnym nr 2. Maszynista pociągu MPE 54170 zorientowawszy się, że pociąg nr TMS nr 564024 znajduje się w skrajni toru nr 2, wdrożył hamowanie nagłe pociągu i za ukresem rozjazdu nr 24 przy prędkości 110 km/h doszło do jego starcia (prawą stroną lokomotywy EP07) z lewą stroną lokomotywy S200-303 pociągu TMS nr 564024 znajdującej się poza ukresem (wskaźnik W17) na rozjeździe nr 24. W wyniku starcia doszło do wykolejenia lokomotywy i siedmiu wagonów osobowych pociągu MPE 54170 na lewą stronę w międzytorze torów nr 1 i 2. Czoło pociągu MPE 54170 zatrzymało się w kilometrze 457,270 w odległości 184 metry od miejsca starcia. Wykolejenie pociągu MPE 54170 spowodowało uszkodzenie toru nr 1 i jego urządzeń kontroli niezajętości, co w konsekwencji doprowadziło do automatycznej zmiany obrazu na semaforze wjazdowym A1/2 z sygnału S2 (zielone ciągłe) na sygnał S1 (czerwone ciągłe) dla pociągu towarowego TDE 752009, który zatrzymał się przed tym semaforem. Dyżurny ruchu stacji Smętowo po usłyszeniu huku i dostrzeżeniu tumanu kurzu zorientował się, że doszło do wypadku. Po nieudanych próbach wywołania przez radiotelefon maszynistów pociągów MPE 54170 i TMS 564024 telefonicznie, pod nr alarmowy 112, zawiadomił służby ratownicze o wypadku kolejowym i zażądał przybycia Ratownictwa Medycznego, Straży Pożarnej i Policji. Następnie powiadomił dyżurnych ruchu stacji Morzeszczyn i Twarda Góra, żeby nie wyprawiali w kierunku Smętowa żadnych pociągów. Dla usuwania skutków wypadku tory stacyjne nr 1, nr 2, nr 31 i nr 32 zostały zamknięte. W wyniku wypadku 28 pasażerów pociągu MPE 54170 zostało rannych w tym 10 ciężko rannych. Na miejsce zdarzenia przybyły jednostki Straży Pożarnej, Policji i Pogotowia Ratunkowego. ~ żródło opisu: Raport 3/2018 PKBWK (ze zmianami)

Autor: KarolH0
EP07-395

2017-07-08 - Z pociągiem IC 3814/5 Chełmoński do Szczecina Głównego

Autor: olokolejarz
7 komentarzy
EP07-395

2017-04-22 - Pociąg specjalny z kibicami Ruchu Chorzów opuszcza stację Środa Wlkp. i kieruje się do Palędzia.

Autor: pitagoras23
EP07-395

2017-04-08 - EP07-395 oczekuje na zatrudnienie stojąc w stacji.

Autor: Ficek
EP07-395

2017-01-22 - EP07-395 mija przystanek jadąc na czele pociągu TLK "Podlasiak" w relacji Suwałki/Białystok-Szczecin Główny.

Autor: Ficek
EP07-395

2016-02-01 - Warszawa Wschodnia. EP07-395 stoi na stacji początkowej na czele pociągu TLK "Ogiński" do Łodzi Kaliskiej.

Autor: Ficek
EP07-395

2015-10-29 - szlak Kotomierz - Maksymilianowo | EP07-395 z poc. nr 52112 "Czartoryski"

Autor: Paweł Telega
EP07-395

2014-05-28 - stacja Bydgoszcz Gł. | EP07-395

Autor: Paweł Telega
EP07-395

2013-02-22 - Ostrów Wielkopolski | EP07-395 z pociągiem Barnim z Krakowa Płaszowa do Szczecina Głównego mija z prędkością 30 km/h ruinę dawnej nastawni OW8 tocząc się w kierunku peronów.

Autor: TKi3-120
EP07-395

2012-11-03 - Jedna z ostatnich zielonych siódemek EP07-395 zbliża się do Tczewa, z pociągiem Ex Lajkonik z Gdyni do Krakowa.

Autor: przem710
EP07-395

2012-07-19 - Warszawa Zachodnia. EP07-395 stoi w peronach stacji z opóźnionym o ponad 40 minut pociągiem TLK "Pobrzeże" w relacji Kołobrzeg-Kraków Główny.

Autor: Ficek
EP07-395

2008-05-31 - szlak Kramsk - Konin | EP07-395 z poc. nr 1717 "Zielonogórzanin"

Autor: Paweł Telega
EP07-395

2004-01-25 - Główny, to chyba stanowisko do PK, które było kiedyś w Poznaniu na stacji.

Autor: chester


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.95428 sekundy, zapytań SQL: 22