Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.

Tabor trakcyjny -> Lokomotywy spalinowe -> TEM2

id pojazdu: 9601
Numer fabryczny: 230/1984
Rok produkcji: 1984
Wiek pojazdu: 36 lat
Status: W eksploatacji
Wyświetleń: 1081


TEM2-230
EVN: 98 51 8 620 718-1 (PL-DBSRP)

>>Zobacz listę filmów (4)

Historia przydziałów
DataLokomotywowniaPrzewoźnikDodałOpcje
1984-**-**Z-1 Elektrowozownia Kuźnica WarężyńskaPMP-PW
pitagoras23
1990-05-01-----------KP Kuźnica Warężyńska
pitagoras23
2006-12-06-----------PTKiGK Zabrze
pitagoras23
2007-01-02-----------PTK Holding S.A. Zabrze
pitagoras23
2010-04-01-----------DB Schenker Rail Zabrze
pitagoras23
2010-04-01-----------
(delegacja)
DB Schenker Rail Polska S.A.
(DB Schenker Rail Zabrze)
pitagoras23
2011-01-03-----------DB Schenker Rail Polska S.A.
pitagoras23
2016-04-29-----------DB Cargo Polska S.A.
rogonon
Historia naprawy i malowań
DataZNTKMalowanieTyp naprawyWyposażenieDodałOpcje
1984-**-**Briańska Fabryka Lokomotywniebiesko - żółte
Wyprodukowano
Reflektory: Klasyczne
Petelicki
198x-**-**ZNTK Kuźnica Warężyńskaniebiesko - żółte
Naprawa rewizyjna
Reflektory: Klasyczne
Petelicki
199*-**-**ZNTK Kuźnica Warężyńskaniebiesko - żółte
Naprawa rewizyjna
Reflektory: Klasyczne
Petelicki
2001-08-08ZNTK Kuźnica Warężyńskaniebiesko - żółte
Oznaczenie SM48-230. Odlewane tabliczki na burcie kabiny
Naprawa rewizyjna
Reflektory: Klasyczne
Petelicki
2008-01-**PTK ZNiUT Pyskowicezielono - żółto - czerwone [Zabrze]
Naprawa główna
Reflektory: Klasyczne
Petelicki
2015-06-26DB Schenker Rail Rybnik S.Aczerwone [DB]
Naprawa P4
Reflektory: Halogeny
Hamulec Oerlikon
PawelManewrowy


Historia zdarzeń
Fotografie
FotoOpis
TEM2-230

2017-03-29 - 29.03.2017 ||Szlak Michał Mi-2 - Biskupice|| TEM2-230 ciągnie ładowny skład 18 talbotów na EC Zabrze. Na popychu pracuje TEM2-134, której główną rolą jest pomoc w pokonaniu trudnego podjazdu widocznego na zdjęciu. Zdjęcie jest symboliczne. W dniu 29.04.2017 widocznym odcinkiem po 112 latach od otwarcia linii piaskowej przejechał ostatni pociąg. Od początku maja 2017 roku rozpoczęto się rozbiórkę linii Michał - Biskupice. Linię oddano do użytku w 1905r. Służyła do przewozu piasku podsadzkowego z kopalni piasku w Przezchlebiu do szybów Szczęść Boże oraz Carnall kopalni węgla Królowa Luiza w Zabrzu. Przez 112 lat eksploatacji zmieniała swoje oblicze. W 1929r przedłużono ją do KWK Makoszowy budując m.in. 300 metrowy tunel pod Elektrownią Zabrze. Na odcinku od dzisiejszego Michała do szybu Carnall zbudowano kilka posterunków: - Ludwik (znajdował się przy przejeździe kolejowym przy ulicy Ogrodowej. Dzięki niemu można było zjechać łącznicą do stacji Michał. Po czasie zdecydowano się zlikwidować pierwotny przebieg linii kolejowej od Ludwika do Wesołej przy KWK Mikulczyce pozostawiając łącznicę do Michała, która od tego momentu stała się obecną linią kolejową). - Jerzy (znajdował się przy styku ulic Szyb Jerzy, Torowej i Trębackiej kilkanaście metrów na północ od linii PKP z Katowic do Legnicy. Obsługiwał zjazd na zwałowisko Ruda) - Biskupice (stacja powstała pierwotnie od obsługi pociągów na zwałowisko Ruda. Z czasem zaczęła obsługiwać również pociągi na Elektrownię Zabrze). W latach 80 linia doczekała się elektryfikacji. Ruch był duży. Kursowały tędy pociągi z piaskiem na magistralę południową, liczne składy z odpadami górniczymi i elektrownianymi na zwałowiska, składy do haldexów czy liczne pociągi z węglem do zakładów położonych wzdłuż linii kolei piaskowych. Z czasem ruch zaczął spadać, zaczęto likwidować zakłady i posterunki. W okolicy 1999/2000r zdjęto sieć trakcyjną przez liczne kradzieże. Później zlikwidowano odgałęzienie od posterunku Tunel na pozostałości magistrali południowej. Natomiast w 2016r rozebrano odcinek od stacji Biskupice do KWK Makoszowy. 29.04.2017 jest dniem kończącym 112 letnią historię pierwszej normalnotorowej linii kolei piaskowej w Zabrzu.

Autor: Petelicki
5 komentarzy
TEM2-230

2015-09-30 - TEM2-230 prowadzi pociąg piaskowy zmierząc w kierunku Jęzora Centralnego od strony Szczakowej Północ linią nr. 202. Mija dawny przystanek służbowy PMP-PW Jęzor Centralny Wagonownia

Autor: FAREN
TEM2-230

2015-06-27 - TEM2-230 oczekuje na zatrudnienie na terenie szopy w Sosnowcu. Autor: Krzysztof "Gigabyt" Malinowski, www.gigabyt.cal.pl

Autor: Petelicki
TEM2-230

2012-12-29 - Pulpit TEM2-230.

Autor: Czapajew
TEM2-230

2012-10-01 - TEM2-230 z pustym Witczakiem, jedzie szlakiem Borki - Jęzor Centralny JCA. Autor: Łukasz Pacia

Autor: Petelicki
TEM2-230

2010-10-28 - ||HZ|| TEM2-230 z ładownym skałdem do Elektrowni Jaworzno II, przejeżdża przez ul. Hołdunowską. Autor: Łukasz Pacia

Autor: Petelicki
TEM2-230

2010-09-27 - TEM2-230 na czele składu węglarek do Elektrowni Łagisza opuszcza Dąbrowę Górniczą Ząbkowice. Autor: Dawid Frątczak

Autor: Petelicki
TEM2-230

2007-02-09 - TEM2-230 z firmy PTK Holding (połączone firmy PTKiGK Zabrze oraz Kopalnia Piasku "Kuźnica Warężyńska") przejeżdża luzem przez podg Radoszowy. Autor: Krzysztof "Gigabyt" Malinowski, www.gigabyt.cal.pl

Autor: Petelicki
TEM2-230

2004-08-26 - ||Szlak Rozkówka - Brzozowica|| TEM2-230 pracuje na popychu składu węglarek do Elektrowni Łagisza. Autor: Maciek Rochowiak

Autor: Petelicki


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.52811 sekundy, zapytań SQL: 23