Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.


Komentarze

MegaTVHD2020-05-31 16:44:29 | Karta pojazdu: ST48-078 | Zobacz zdjęcie |
Niezły rarytas jak na Poznań
Czapajew2020-05-31 13:29:04 | Karta pojazdu: EN57KM-3001 | Zobacz zdjęcie |
Proszę o zmianę statusu na wyłączony z eksploatacji.
Petelicki2020-05-31 12:50:38 | Karta pojazdu: 182 028 | Zobacz zdjęcie |
Marcin, miejscowość to Kędzierzyn-Koźle, SławIęcice to tylko dzielnica miasta. Dodaj w opisie więcej, np. to, że lokomotywa jest odstawiona na terenie Zakładów w Blachowni itd.
guzior2020-05-31 1:31:26 | Karta pojazdu: E6ACTa-015 | Zobacz zdjęcie |
@Mark Masz rację, jednakże lokomotywy spalinowe też już są przekazywane. Chociażby SM30-237 oraz SM30-1053, które stoją w Rzepinie na szopie REMKOL'u. W/w pojazdy należały do LTC a po rozpadzie trafiły do IGL (spółka/przewoźnik z Kostrzyna) podobnie jak M62-1556, TEM2-145 czy TEM2-075.. W Rzepinie naprawę przechodzi także M62-1286 (czarny + żółte pasy), który po naprawie wyjedzie w identycznym schemacie jak w/w 1556 (brak informacji o silniku) i także trafi do IGL.. Dzieje się..
Kamil Sikora2020-05-31 0:08:19 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Masz więc rację, a na zadane przez Ciebie pytanie odpowiedź brzmi: nie. Pewnym jest jednak, że nie ma w tym wypadku mowy o żadnych dwóch maszynistach w jednostkach, gdyż nie pozwalają na to przepisy. Pisanie takich i podobnych bzdur w komentarzach na stronie Ilostanu będzie skutkować odpoczynkiem od komentowania Kolego @Cargulec160.
Kamil Sikora2020-05-31 0:08:11 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Chesterze, istotnie masz rację i chyba trochę w złym kierunku poszedłem z wyjaśnianiem tej sytuacji. Po konsultacji z osobami bardziej obeznanymi w temacie i po po prostu praktykami w kwestiach ukratniania pojazdów dowiedziałem się, że to co napisałem owszem ma miejsce jednak wyłącznie, gdy następuje przed połączeniem jednostek/lokomotyw. W sytuacji po połączeniu podnoszenie pantografów przednich lub tylnych z jednego pojazdu powoduje podniesienie tych samych odbieraków bez względu na kabiny między którymi ma miejsce ukrotnienie. Można więc podsumować cały temat tym, że powyższe jednostki najpewniej zostały połączone z podniesionymi przednimi pantografami z kabin którymi je połączono lub też maszynista przy uruchamianiu pojazdów podnosił pantografy ręcznie z szafki NN osobno w obydwu pojazdach.
Mark2020-05-30 19:43:59 | Karta pojazdu: E6ACTa-015 | Zobacz zdjęcie |
Cały ten proces jest o wiele bardziej przemyślany niż się wszystkim wydaje. Praca przewozowa LTC jest powoli przekazywana do Bartex Plus (w pierwszej kolejności połączenia wykonywane trakcją elektryczną). Istnieją spore powiązania pomiędzy kilkoma licencjonowanymi polskimi przewoźnikami kolejowymi oraz przedsiębiorstwami zajmujących się kruszywem.
chester2020-05-30 19:40:01 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Kamilu, gdyby to było takie proste wyjaśnienie wówczas takie zestawy z symetrycznymi patykami (drugi-pierwszy lub pierwszy-drugi) byłyby widoczne codziennie. Tymczasem rzeczywiście nie są. Są tu fotografujący, więc mogą sobie sprawdzić swoje zdjęcia i się przekonać, czy proste połączenie członów takich samych (czyli na zewnątrz będą zawsze dwa a lub dwa b) daje taki efekt. Ja u siebie sprawdziłem i takich efektów nie widzę. Wydaje mi się, że to kabina prowadząca pojazdu bez obsługi określa który pantograf jest pierwszy, a który drugi. Czy kabina prowadząca się automatycznie definiuje poprzez miejsce sprzęgnięcia, czy w samej kabinie trzeba coś przełączyć, to muszą się wypowiedzieć praktycy sterowania wielokrotnego, ale prosta teoria o spięciu symetrycznym nie działa.
Kamil Sikora2020-05-30 19:21:14 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Wchodzi się na stronę Ilostanu, czyta takie komentarze i ręce opadają totalnie... Czy Wy drodzy Koledzy macie w ogóle pojęcie o czym piszecie? Przecież tu nie ma żadnego błędu ani problemu w ułożeniu pantografów! Pojazdy są po prostu połączone członami rb (czyli w ułożeniu odpowiadającym łączeniu kabinami B), w związku z czym dla jazdy w danym kierunku pantografem tylnym dla EN57AKM-1486 jest drugi odbierak prądu, zaś dla EW60-002 również drugi odbierak prądu, jednakże z racji ustawienia jednostki w tandemie w ten sposób pierwszy. Tyle i absolutnie nic więcej. Podobnie wygląda ułożenie pantografów dla lokomotyw serii EU07 łączonych kabinami A lub B a takie sytuacje występują często chociażby u przewoźnika PUK Kolprem. Jednostki EW60 są zaś przystosowane do pracy z jednostkami serii EN57AKM, które dawniej nosiły serię EN57KM (zwanymi również Czoperami) czyli pojazdami o numerach 1486, 1561, 1562, 1566 i 1567.
MegaTVHD2020-05-30 17:19:00 | Karta pojazdu: EN57-1163 | Zobacz zdjęcie |
Nadmiar wpisów usuniętych. Czasami takie rzeczy sie dzieją.
Hubert_862020-05-30 17:15:29 | Karta pojazdu: EN57-1163 | Zobacz zdjęcie |
Guzior telefon się zawiesił a nie mogę dwóch pierwszych wpisów usunąć
guzior2020-05-30 17:12:54 | Karta pojazdu: EN57-1163 | Zobacz zdjęcie |
Czy aż trzykrotnie musiałeś pisać tę informację? Jeździ tam już kilka dobrych tygodni..
Hubert_862020-05-30 16:58:30 | Karta pojazdu: EN57-1163 | Zobacz zdjęcie |
Witam.Nie wiem od kiedy ale ten kibelek jezdzi w oddziale Kujawsko-Pomorskim jechałem dzisaj im z
Kolejman752020-05-30 1:58:19 | Karta pojazdu: 27WEb-002 | Zobacz zdjęcie |
Poprawione według wytycznych.
Cargulec1602020-05-29 20:04:27 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Wątpię w to. EW60 i EN57AKM mają inne przełożenia.
Kamil Sikora2020-05-29 14:25:26 | Karta pojazdu: EU07-160 | Zobacz zdjęcie |
Sprawa wyjaśniona na priv. Było inaczej niż myślałem a dodatkowo zawiódł brak komunikacji. Tutaj też kolejny apel do moderatorów Ilostanu: wkrótce zostanie reaktywowany Dział dla testerów na Forum, proszę o regularne odwiedzanie tego działu, gdzie będą ogłaszane komunikaty administracji i dyskutowane różne pomysły odnośnie funkcjonowania portalu.
Czapajew2020-05-29 11:45:07 | Karta pojazdu: EN57KM-3001 | Zobacz zdjęcie |
Jednostka aktualnie przechodzi rewizję w Mińsku.
EN57fan2020-05-29 11:06:16 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Na 2 maszynistów? Wątpię. EW60 chyba można ukrotnić z niektórymi AKM. Ta jednostka dość długo jeździła z EN57 po odstawieniu jednostki 001.
Cargulec1602020-05-29 10:14:38 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
A właśnie. Gdyby to były 2x EW60, albo 2x EN57AKM, to na ten błąd nie byłoby miejsca, ponieważ na tym zdjęciu są dwie serie, które prawdopodobnie nie mają ze sobą możliwości ukrotnienia, więc jadą na 2 maszynistów, co oznacza, że maszynista w EW60 podniósł pantograf A w swoim EZT, a maszynista EN57AKM podniósł u siebie pantograf B. Gdyby były to dwie jednostki tego samego typu i byłyby ze sobą ukrotnione, to maszynista byłby jeden na obie jednostki i z jednego EZT podniósłby pantografy B na obu jednostkach, tak, jak ma to miejsce w ET41.
Cargulec1602020-05-29 10:10:02 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
W przypadku EZT jazda na "badylach" na przedzie i w 2 na tyle składu jest błędem i autor zdjęcia ładnie ten błąd na tym zdjęciu uwiecznił. W przypadku lokomotyw jest to dlatego, aby nie przeciążać sieci. W niektórych miejscach drut nie wytrzymuje nawet ET41 na wszystkich 4 pantografach, dlatego też, gdy jest możliwość lokomotywa z przodu jedzie na przednim pantografie, a lokomotywa z tyłu jedzie na tylnym.
sopelsky2020-05-29 8:58:41 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Kwestia bezpieczeństwa - zaleca się jazdę na przednim pantografie w przypadku podwójnej trakcji. Nie wiem czy ta zasada tyczy się także EZT, które są stosunkowo długimi pojazdami, ale chyba tak.
Czapajew2020-05-29 8:58:25 | Karta pojazdu: 27WEb-002 | Zobacz zdjęcie |
Dodałem poprawiony opis zdarzenia dotyczący przejazdu technicznego, poprzedni gdzie pisze Pesa proszę usunąć.
mat mat EN572020-05-29 8:36:07 | Karta pojazdu: EU160-003 | Zobacz zdjęcie |
razcej Griffiny skierowano tam, gdzie nie ma Pendolino, ew. gdzie jeździmniej/zero EZT ED160/161
KolejowyW2020-05-29 8:35:42 | Karta pojazdu: EW60-002 | Zobacz zdjęcie |
Czemu EW60 jedzie na przednim pantografie, a EN57 normalnie?
MegaTVHD2020-05-29 1:36:53 | Karta pojazdu: EU160-003 | Zobacz zdjęcie |
Nie puści. Griffiny są elementem projektu dofinansowanego z Unii, gdzie trasy są sztywne. Najbliżej Wrocławia to Poznań bądź Rzepin. Katowice i Kraków też ich nie zobaczą z pociągami.
guzior2020-05-29 1:21:35 | Karta pojazdu: EU160-003 | Zobacz zdjęcie |
Takie pytania to kieruj do ludzi z IC. Zresztą z tego co dobrze kojarzę to Wrocław nie ma tych pojazdów a co za tym idzie autoryzacji oraz znajomości szlaku
Cargulec1602020-05-29 0:42:25 | Karta pojazdu: EU160-003 | Zobacz zdjęcie |
Czy PKP Intercity zamierza puszczać Griffiny na składach przez Legnicę? (IC Bolko, Mehoffer, Swarożyc, TLK Szyndzielnia)
guzior2020-05-29 0:34:53 | Karta pojazdu: EU07-160 | Zobacz zdjęcie |
@Cargulec160 W takim razie sobie nie połapiesz. Z Oleśnicy przez Nadodrze na Gądów i dalej na Głogów po 273.
Cargulec1602020-05-28 22:53:39 | Karta pojazdu: EU07-160 | Zobacz zdjęcie |
@guzior wiesz może, czy poleci po nadodrzance, czy przez lubin i E30? Jeżeli przez tą drugą trasę, to czeka mnie jutro polowanie na nią :P
jarząbek0192020-05-28 21:47:22 | Karta pojazdu: EU07-160 | Zobacz zdjęcie |
Zauważ że nie ma mnie na forum od długiego czasu, druga sprawa nikt mnie o tym nie powiadomił, i nie śledzę wszystkich komentarzy na ilostanie


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.01938 sekundy, zapytań SQL: 9