EW60-002
2019-08-29 - Grodzisk Mazowiecki - EW60-002+EN57AKM-1486 jadą jako pociąg osobowy R1 "91374/5" w relacji Żyrardów-Warszawa Zachodnia.
D291
Dodano2019-08-29 20:27:26
PrzewoźnikKoleje Mazowieckie - KM Sp. z o.o.
Województwomazowieckie
AutorFicek
Wyświetleń1813
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

Kamil Sikora2020-05-31 21:16:32 |
"Ustawienie pantografów w połączonych EZT inne niż oba tylne wynikać może np. w przypadku niemożności podniesienia któregoś z tylnych. Taka sytuacja zdarza się, gdy ten tylny do kierunku jazdy jest uszkodzony i trzeba go wyłączyć z eksploatacji by możliwe było kontynuowanie dalszej jazdy. Może być tak po rozszczelnieniu przewodu powietrznego zasilającego ten pantograf lub uszkodzeniu napędu podnoszącego, braku zasilania cewki podnoszenia, jej przepaleniu się, przebiciu któregoś z izolatorów pantografu, mechanicznego uszkodzenia samego pantografu, itp.
Może też tak się stać, że na jednej z EZT nastąpiło jakieś przypadkowe zwarcie w układzie elektrycznym zasilania cewek pantografów i podnoszą lub opadają nie te pantografy, co powinny. Niekiedy można się spotkać też z przypadkiem, że obie EZT jadą na przednich lub wszystkich pantografach. Oznacza to, że albo odpowiednie cewki nie dostały zasilania, np. wskutek zabrudzenia styku odpowiednich przełączników, bądź . . . maszynista chwilowo zapomniał lub jeszcze zwleka z opuszczeniem odpowiednich pantografów, co się też zdarza. Należy też pamiętać, że istnieje zapisany w przepisach wymóg jazdy na wszystkich pantografach w przypadku silnego oblodzenia sieci trakcyjnej, a przy normalnej pogodzie w przypadku ruszania ciężkim składem. Z obserwacji widziałem wielokrotnie, że np. na kolejach DB elektrowozy jeżdżą na przednich pantografach i nikomu to nie przeszkadza. Problemu do dywagacji w opisach nie ma np. w takiej Szwajcarii, gdzie są elektrowozy, które w ogóle mają tylko jeden pantograf..."
Kamil Sikora2020-05-31 21:15:49 |
"Więc dodam dla jasności, jak są ustawione pantografy, to zależy tylko i wyłącznie od tego jak je maszynista ustawi. "Normalnie" jeździ się na tylnych w obu (lub trzech) EZT, tak samo przy elektrowozach. To podniesienie lub opuszczenie wybranych pantografów dokonywane jest w pracy codziennej tylko i wyłącznie z kabiny obsługiwanej (aktywnej). Oczywiście jest możliwość dokonania powyższych czynności z tej kabiny, z której odbywała się jazda, przed przejściem do kabiny tylnej składu, przy zmianie kierunku jazdy.
Ustawienie do jazdy tylnych pantografów zalecają instruktorzy, tłumacząc takie ustawienie tym, że w przypadku połamania pantografu istnieje szansa, że przedni nie zostanie uszkodzony. Nie zawsze to zadziała, bo gdy w przypadku awaryjnym dochodzi do zerwania sieci trakcyjnej, ta może uszkodzić również i przedni opuszczony pantograf. Na naszych kolejach istnieje jednak niepisane prawo, że gdy pociąg prowadzony jest w trakcji podwójnej, dwa elektrowozy, to ten pierwszy pracuje na podniesionym przednim pantografie, by opadające nieczystości po przesunięciu pantografu pod drutem jezdnym nie zabrudzały szyb czołowych dopiętego drugiego elektrowozu, bądź innej lokomotywy."
Kamil Sikora2020-05-31 21:13:50 |
Część komentarzy spod tego zdjęcia została usunięta z powodu rażących błędów merytorycznych zarówno po stronie użytkowników (z wyłączeniem @Chestera) jak i również niestety mojej. Otrzymałem w ostatnim czasie długą wiadomość od jednego z maszynistów Kolei Mazowieckich, która wyczerpuje temat ułożenia pantografów w jednostkach na powyższym zdjęciu. Zamieszczam ją w następnym komentarzu w celu rozwiania wszelkich wątpliwości dotyczących, a także sprostowania szeregu nieprawdziwych informacji, które padły w usuniętych komentarzach pod tym zdjęciem.
sopelsky2020-05-29 8:58:41 |
Kwestia bezpieczeństwa - zaleca się jazdę na przednim pantografie w przypadku podwójnej trakcji. Nie wiem czy ta zasada tyczy się także EZT, które są stosunkowo długimi pojazdami, ale chyba tak.
KolejowyW2020-05-29 8:35:42 |
Czemu EW60 jedzie na przednim pantografie, a EN57 normalnie?

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.01931 sekundy, zapytań SQL: 8