Informacja! Znalazłeś błąd? Masz ciekawą informację? Napisz do nas na [email protected]
Załoga IPT
Załoga IPT
EN71-048
2009-08-07 - Mosty - Około godziny 9:13 maszynista pociągu 801 podał sygnał "Baczność" w związku ze zbliżaniem się do przejazdu. Potężny TIR wraz z naczepą ruszył, a kierowca usiłował przemknąć przez przejazd przed jadącym pociągiem. Maszynista ustawił nastawnik hamulca w położenie nagłego hamowania i wraz z kierownikiem pospiesznie opuścili kabinę. Uciekając, będąc na wysokości pierwszego przedsionka poczuli silne drgania, ich uszy wypełnił huk giętej blachy, wybijanych szyb i łamiących się laminatów... Szyby pierwszego przedziału pokryła tłusta brązowa maź... Pociąg przejechał jeszcze siłą rozpędu jakieś kilkadziesiąt metrów, po czym zatrzymał się. Na przejeździe stała uszkodzona cysterna, a z rozbitego zbiornika wylewał się olej napędowy. Pociąg 801 uderzył prawą częścią przedniej kabiny w ostatni zbiornik cysterny. Nie sposób sobie wyobrazić co stałoby się, gdyby do kolizji doszło ułamki sekund wcześniej. Wszak środkowy zbiornik cysterny wypełniony był benzyną. Można tylko domniemywać, jak tragiczne żniwo zebrałaby eksplozja. Przerwa w ruchu pociągów trwała ponad 4 godziny. Uszkodzony skład został ściągnięty na stację w Lęborku. Na szczęście nie doszło do uszkodzenia ostoi, a sam pojazd po naprawie na koszt właściciela samochodu - cysterny w styczniu 2010r. powtócił do służby. Fot. Marian Kwiatkowski, źródło: Monografia SKM Trójmiasto.
D29 | 202 |
Dodano | 2020-08-24 21:40:19 |
Przewoźnik | PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. |
Województwo | pomorskie |
Autor | KarolH0 |
Wyświetleń | 1303 |
Akceptacja | Kamil Sikora Data: 2020-08-24 23:11:55 |
Komentarze
Brak komentarzy, skomentuj fotografię jako pierwszy!
Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze
IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710