Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.

Tabor trakcyjny -> Lokomotywy parowe -> TKt48

TKt48-130

4493 numer fabryczny

1956 rok produkcji

68 Wiek pojazdu

Eksponat status

2965 wyswietlen

Historia przydziałów

DataPrzydziałPrzewoźnikDodał
1956-02-04MD Kępno
PKPMegaTVHD
1959-05-**MD Ostrów Wielkopolski
PKPTp4
1960-03-**MD Kępno
PKPTp4
1990-05-01MD Ostrów Wielkopolski
PKPTp4
1992-04-11Oczekuje zlomowania Tp4
1999-**-**EksponatPomnik, stacja KępnoTp4
2017-12-10EksponatSwarzędz (w renowacji)Tp4
2018-08-**EksponatPomnik, Poznań (Park Rataje)Tp4

Historia napraw

DataZNTKMalowanieTyp naprawyDodał
1956-01-**FABLOK Chrzanów

brak danychProdukcja


Drzwi dymnicy: Wypukłe
MegaTVHD
1979-03-08Brak danych

brak danychNaprawa glowna


Drzwi dymnicy: Płaskie
Wiatrownice
Tp4
1999-**-**Brak danych

Czarno-zielonaRenowacja


Drzwi dymnicy: Płaskie
Wiatrownice
Tp4
2018-xx-xxBrak danych

Renowacja wykonana w podpoznańskim Swarzędzu
OliwkowaRenowacja


Drzwi dymnicy: Płaskie
Wiatrownice
MegaTVHD

Historia zdarzeń

DataZdarzenieRodzaj zdarzeniaDodał
1991-10-xxOstatni dzień służby.-----MegaTVHD
1999-**-**Ustawiona jako pomnik na stacji Kępno-----Tp4
2017-12-10Parowóz przetransportowany do Swarzędza-----Tp4
2018-08-**Ustawiona jako pomnik w Parku Rataje w Poznaniu-----Tp4

Fotografie

FotografiaOpis

2022-02-13 Poznań

Tekatka, która stoi w Skansenie Kolei Średzkiej na terenie Parku Rataje (na szczęście) prawie się nie zmienia. Jedyna zmiana jaką udało mi się zauważyć od ostatniej wizyty to pojawienie się nalepki z logiem firmy ochroniarskiej.


Juras77 autor 1116 wyswietlen 1 komentarze

2018-12-16 Poznań

Parowóz serii Tkt48 stoi jako odrestaurowany pomnik na terenie powstającego w Poznaniu "Parku Rataje". Miejsce ustawienia parowozu nie jest przypadkowe, gdyż w latach, kiedy Poznań nie był tak rozbudowaną jeszcze metropolią biegła tędy trasa Średzkiej Kolei Powiatowej, która łączyła Poznań ze Środą Wielkopolską. Na terenie Poznania ŚKP biegła od Szczepankowa przez Franowo i Kobylepole w rejon poznańskiego jeziora maltańskiego, gdzie istniała stacja kolejowa Poznań Malta przy zakładach Malta - Decor, gdzie następnie rozdzielała się na dwie części w kierunku Bramy Warszawskiej - obecnie stacja Poznań Wschód (ślad torów został pozostawiony przy ulicy Maltańskiej niedaleko galerii i biurowców oraz przy skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej z ul. św. Michała) oraz w kierunku stacji Poznań Starołęka (, gdzie na trasie zlokalizowano przystanki Żegrze i Obrzyca - obecnie zabudowane przez blokowiska poznańskich Rataj). Sam parowóz trafił do Poznania z Kępna, gdzie od co najmniej 1991 roku stał jako pomnik przy peronie nr 1 stacji. 10 grudnia 2017r. został przetransportowany z Kępna do Swarzędza na jedną z bocznic, gdzie został odrestaurowany razem z widocznym z tyłu wagonem barowym będącym kiedyś własnością spółki PKP Intercity.


pitagoras23 autor 996 wyswietlen 0 komentarze

2010-03-08 Kępno

na stacji jako pomnik.


CenTraX autor 970 wyswietlen 0 komentarze

2010-01-30 Kępno

Tekatka ustawiona jako pomnik w peronach stacji.


CenTraX autor 805 wyswietlen 0 komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.33966 sekundy, zapytań SQL: 28